Warning: include_once(/www/webvol3/zc/xt4nmv3lptwjsnz/skultunafysioterapi.se/public_html/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-phase1.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/holtenin/skultunafysioterapi.se/wp-content/advanced-cache.php on line 8

Warning: include_once(): Failed opening '/www/webvol3/zc/xt4nmv3lptwjsnz/skultunafysioterapi.se/public_html/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-phase1.php' for inclusion (include_path='.:/opt/alt/php72/usr/share/pear') in /home/holtenin/skultunafysioterapi.se/wp-content/advanced-cache.php on line 8
Massage/mjukdelsbehandling - Skultuna Fysioterapi

Massage/mjukdelsbehandling

Mjukdelstekniker är massage av muskulatur. Her visas behandling av smärtande muskulatur mellan skulderbladen.

Mjukdelstekniker är massage av muskulatur. Här visas behandling av smärtande muskulatur mellan skulderbladen.

MASSAGE/MJUKDELSBEHANDLING är inom sjukgymnastiken en del av OMT-behandlingen. Massage kan också användas som en fristående, separat behandlingsmetod. Det är den fjärde evidensbaserade pelaren i Skultuna Fysioterapis behandlingsfilosofi.

Massage är smärtdämpande och stimulerar kroppens eget smärtmodulerande system – de endogena opioderna, kroppens eget ”morfin”.

Inom sjukvården har massage med åren tappat i anseende, då det ses som en passiv behandling.

På Skultuna Fysioterapi används mjukdels-behandling/massage som AKTIV terapi så att patienten lättare kan träna upp sig med exempelvis MTT.

Massage används också som avspänning och för att öka blodflödet i muskulaturen, vilket också ger smärtlindring.